Abstract (croatian) | Promjene u akademskom okruženju u posljednjih dvadesetak godina uvelike su utjecale i na knjižnično poslovanje. Novi sustav studija, promjene u znanstvenom izdavaštvu, internacionalizacija znanosti i globalizacija, praćeni reduciranjem financijskih sredstava, izazovi su s kojima se knjižničari svakodnevno susreću. Prilagodba novonastalim uvjetima ključ je uspješnog pozicioniranja knjižnica i knjižničara u akademskom okruženju. Pri tome je važno ne samo pratiti trendove već pokušati biti korak ispred, kako bi i naši korisnici bili spremni na izazove s kojima će se tijekom karijere susretati.
Povodeći se tom premisom Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, uz uobičajene knjižnične poslove, nastoji se uključiti u što veći broj djelatnosti matične ustanove ali i šire akademske zajednice u kojima može dati aktivni doprinos. Svoju temeljnu zadaću - potpora znanstvenom, nastavnom i stručnom radu - ostvarujemo podrškom korisnicima u korištenju građe, specijaliziranim pretraživanjem baza podataka, bibliometrijskim analizama, i sl. Knjižnica sudjeluje u nastavi na svim razinama studija, a, odgovarajući na potrebe korisnika, organizira i neformalne radionice. SMK organizira i stručnu konferenciju o medicinskim informacijama, ali i široj javnosti usmjerenu Noć knjige. Knjižničari se bave znanstvenim radom i sudjeluju u znanstvenim projektima. Razvijamo nove usluge i alate, educiramo korisnike i promoviramo otvoreni pristup. Altmetrija, alati za upravljanje referancama i Facebook dio su našeg svakodnevnice.
Posljednjih godina posebno je izražena uloga knjižnice pri različitim vrednovanjima institucije i njezinih djelatnika. Od internih evaluacija, ispunjavanja akademskih iskaznica, analize znanstvene produktivnosti projekata i nastavnika u svrhu višegodišnjeg financiranja ili akreditacije ustanove – naši korisnici i uprava znaju da se mogu osloniti na knjižnicu. Dugogodišnje aktivno zalaganje unaprijedilo je poziciju knjižnice unutar matične institucije. To se ogleda i u sudjelovanju u radu različitih povjerenstava i vijeća pri Fakultetu.
Kada korisnika i njegove potrebe stavimo u središte svojih aktivnosti tada pitanje „a jel vi imate neki drugi Gugl?“ možemo shvatiti i kao kompliment |