Naslov Bubrežna bolest i nadomještanje bubrežne funkcije odraslih
Naslov (engleski) Kidney disease and renal replacement therapy in the elderly
Autor Bosiljka Devčić
Mentor Bojan Jelaković (mentor)
Član povjerenstva Petar Kes (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Jureša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bojan Jelaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Medicinski fakultet (KATEDRA ZA INTERNU MEDICINU) Zagreb
Datum i država obrane 2014-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Interna medicina
Sažetak Uvod: Njega bubrežnog bolesnika obuhvaća životni ciklus u koji je uključen bolesnik sa
saznanjem o mogućoj ili već razvijenoj bubrežnoj bolesti. Ovi bolesnici potrebuju
obrazovane profesionalce, vješte i motivirane medicinske sestre. Skrb i praksa za ove
bolesnike zahtijevaju zajedničku bazu znanja koja se brine o potrebama pojedinca, brine se za
pedijatrijsku, odraslu osobu i gerijatrijske bolesnike. S obzirom na različitost pojedinih
potreba nefrološka skrb se razvila u specijalizirana područja zajedno sa potrebnim znanjem i
vještinama. -----
Rasprava: Povećanjem broja bolesnika u svim stadijima bubrežne bolesti zahtijeva od
medicinske sestre kao člana tima poznavanje razvoja i tijeka bolesti, dijagnostike i
nadomjesnog liječenja. Osnovna teorijska znanja o anatomiji, fiziologiji i patofiziologiji
bubrega neophodna su kao temelj za razumijevanje poremećaja i razvoja bubrežnih bolesti.
Poznavanje sestrinskih vještina uključuju različite modalitete liječenja kao što su:
konzervativno liječenje, peritonejska dijaliza, hemodijaliza, transplantacija i kontinuirane
nadomjesne metode. Rano uključivanje bolesnika u edukativne programe i skrb usmjerena na
bolesnika može umanjiti napredovanje bolesti i potrebu za dijalizom, umanjiti pobol i
smrtnost, ispraviti anemiju, pravilnom prehranom prevenirati pothranjenost, započeti
dijalizno liječenje sa očuvanjem ostatne bubrežne funkcije, promovirati programe
samoopskrbe i omogućiti bolesniku izbor metode nadomjesnog liječenja. -----
Zaključak: Nefrološka skrb zahtijeva dodatnu edukaciju izvan onoga što je potrebno da se
postane medicinska sestra. Nefrološke medicinske sestre moraju imati dodatnu edukaciju iz
anatomije, fiziologije, patofiziologije, farmakologije, farmakoterapije, prehrane, rasta i
razvoja i kraja životne skrbi. One također zahtijevaju dodatno iskustvo u skrbi bolesti
bubrega. Stalni napredak u tehnologiji, novi lijekovi, napredak u njezi bolesnika svakodnevni
je izazov uma i otvara putove kontinuiranog učenja.
Sažetak (engleski) Introduction: A renal care patient covers the life cycle involving a patient with knowledge about possible or already developed kidney disease. These patients require educated professionals, skilled and motivated nurses. Care and practice for these patients require a common base of knowledge that takes care of the needs of the individual, care for pediatric,
adult and geriatric patients. Given the diversity of individual needs nephrological care has developed into a specialized field along with the necessary knowledge and skills. -----
Discussion: Increasing the number of patients in all stages of kidney disease requires nurses as team member knowledge of the development and course of the disease, diagnosis and replacement therapy. Basic theoretical knowledge of anatomy, physiology and path physiology of the kidney are necessary as a basis for understanding the disorder and the
development of kidney disease. Knowledge of nursing skills includes various modalities of treatment such as conservative treatment, peritoneal dialysis, hemodialysis, transplantation and continuous replacement methods. Early involvement of patients in educational programs
and care focused on the patient can reduce the progression of the disease and the need for dialysis, reduce morbidity and mortality, to correct anemia, proper diet to prevent malnutrition, start dialysis treatment with preservation of residual renal function, promote self-supply programs and enable patient selection methods replacement therapy. -----
Conclusion: Nephrology care requires additional training beyond what is necessary to become a nurse. Nephrology nurses must have additional training in anatomy, physiology, path physiology, pharmacology, pharmacotherapy, nutrition, growth and development and end of life care. They also require additional experience in the care of kidney disease. A constant advance in technology, new drug, advances in health care is a daily challenge the mind and opens avenues for continuous learning.
Ključne riječi
medicinska sestra
nefrologija
akutno bubrežno zatajenje
kronično bubrežno zatajenje
Ključne riječi (engleski)
nurse
nephrology
acute renal failure
chronic renal failure
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:105:058403
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2015-11-05 10:56:43