Naslov Empathy, Medicine and Society
Naslov (hrvatski) Empatija, medicina i društvo
Autor Sapir Eve Twito
Mentor Marijana Braš (mentor)
Član povjerenstva Marijana Braš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dražen Begić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Veljko Đorđević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Medicinski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Psihijatrija
Sažetak The current article is an integrative literature review on the concept and meaning of empathy in society and in medicine. Empathy can be conceptualized as the ability to understand and share in others' emotions while maintaining a distinction between self and others. It makes a difference in our every day relationships and it is considered one of the fundamental elements in the formation and maintenance of social groups, and it drives many aspects of social behavior such as moral sense, child care, and prosocial behavior towards relatives and even complete strangers. This human trait has contributed to the cognitive, linguistic, cultural, social, and technological evolution of the human species. Functional neuroimaging (fMRI) studies of health workers, which examine brain activation patterns in response to empathy-eliciting situations, bring theoretical clarity to the neurocognitive processes underlying emotional and cognitive empathy, interpersonal sensitivity, and caring. Empathetic differences have been observed between sexes, ages, cultures, and interpersonal relationships. The mechanisms underlying the phenomenon of empathy may be related to neural circuits that are activated relatively independently but often interact. These circuits are deeply interwoven in the fabric of the brain. It is well known that empathy plays a critical role in the doctor-patient relationship and has a favorable effect on health outcomes. Currently, there is an issue with the balance between scientific-technical and psychosocial aspects of patient health care.
The lack of empathy education, the emphasis on treatment within the current academic culture, the high number of patients that doctors must handle, and also the lack of adequate time are all factors that negatively influence the development of empathy .
Sažetak (hrvatski) Ovaj članak je integrativni pregled literature o konceptu i značenju empatije u društvu i medicini. Empatija se može konceptualizirati kao sposobnost razumijevanja i dijeljenja tuđih emocija uz održavanje razlike između sebe i drugih. To čini razliku u našim svakodnevnim odnosima i smatra se jednim od temeljnih elemenata u formiranju i održavanju društvenih skupina, a pokreće mnoge aspekte društvenog ponašanja kao što su moralni smisao, briga o djeci i prosocijalno ponašanje prema rodbini, pa čak i potpunim strancima. Ova ljudska osobina pridonijela je kognitivnoj, jezičnoj, kulturnoj, društvenoj i tehnološkoj evoluciji ljudske vrste. Funkcionalne neuroimaging (fMRI) studije zdravstvenih radnika, koje ispituju obrasce aktivacije mozga kao odgovor na situacije koje izazivaju empatiju, donose teorijsku jasnoću neurokognitivnim procesima na kojima se temelje emocionalna i kognitivna empatija, međuljudska osjetljivost i briga. Empatične razlike uočene su između spolova, dobi, kultura i međuljudskih odnosa. Mehanizmi na kojima se temelji fenomen empatije mogu biti povezani s neuronskim krugovima koji se aktiviraju relativno neovisno, ali često međusobno djeluju. Ti su krugovi duboko isprepleteni u tkanini mozga. Poznato je da empatija igra ključnu ulogu u odnosu liječnika i pacijenta i povoljno utječe na zdravstvene ishode. Trenutno postoji problem s ravnotežom između znanstveno-tehničkih i psihosocijalnih aspekata zdravstvene zaštite pacijenata. Nedostatak edukacije o empatiji, naglasak na liječenju unutar trenutne akademske kulture, veliki broj pacijenata koje liječnici moraju podnijeti, kao i nedostatak adekvatnog vremena, svi su faktori koji negativno utječu na razvoj empatije.
Ključne riječi
empathy
social interaction
neurobiology
doctor – patient relationship
Ključne riječi (hrvatski)
empatija
socijalna interakcija
neurobiologija
odnos liječnik – pacijent
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:105:599687
Studijski program Naziv: Medicina (na engleskom jeziku) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica medicine (dr. med.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-29 09:26:29