diplomski rad
Obrazovanje medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj u usporedbi sa standardima Europske unije

Danijela-Lana Domitrović (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Medicinski fakultet
KATEDRA ZA OBITELJSKU MEDICINU
Podaci o radu
NaslovObrazovanje medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj u usporedbi sa standardima Europske unije
AutorDanijela-Lana Domitrović
Voditelj/MentorVenija Cerovečki Nekić (mentor)
Sažetak rada
Europska unija definirala je procese i norme obrazovanja medicinskih sestara. Zdravstveni sustavi svih zemalja članica Europske unije trebali bi se prilagoditi njezinu globalnom zdravstvenom sustavu i dosegnuti propisanu i prepoznatljivu kvalitetu zdravstvene edukacije. U provedbi promjena moraju se zadovoljiti smjernice regionalnog ureda za Europu, Svjetske zdravstvene organizacije uz istodobno poštivanje direktiva Europske unije (2005/36/EZ i 2013/55 EU), smjernica o priznavanju stručnih kvalifikacija te prava poslovnog nastana i slobode pružanja usluga. U ovom završnom radu opisuje se današnje stanje sestrinstva u Republici Hrvatskoj u usporedbi sa zemljama članicama Europske unije. Za usporedbu su izabrane dvije članice Europske unije Sloveniju i Ujedinjeno Kraljevstvo čiji je obrazovni sustav opširnije opisan. Izbor ovih dviju zemalja iz razloga je što je Slovenija kao zemlja članica imala isti obrazovni sustav kao i Hrvatska dok je Ujedinjeno Kraljevstvo zemlja članica u kojoj je započeo razvoj suvremenog sestrinstva otvaranjem prve škole za izobrazbu medicinskih sestara 1860. godine u Londonu, a danas je temelj suvremenog sestrinstva u Europi.
Ključne riječiobrazovanje kvalifikacije kompetencije medicinska sestra direktiva
Naslov na drugom jeziku (engleski)Nursing education in the Republic of Croatia in comparison with European Union standards
Povjerenstvo za obranuVesna Jureša (predsjednik povjerenstva)
Zlata Ožvačić Adžić (član povjerenstva)
Venija Cerovečki Nekić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Medicinski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razineKATEDRA ZA OBITELJSKU MEDICINU
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOMEDICINA I ZDRAVSTVO
Kliničke medicinske znanosti
Sestrinstvo
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaSestrinstvo
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra sestrinstva
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. med. techn.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-20
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The European Union defined processes and norms of educating nurses. Health systems of all European Union countries should adapt to its global health system and reach a stipulated and recognizable quality of medical education. To implement the changes, we need to satisfy the guidelines of the WHO Regional Office for Europe while simultaneously following EU directives (2005/36/EC and 2013/55/EU), guidelines on acknowledging professional qualifications and the freedom of establishment and the freedom to provide services. This thesis describes the present state of nursing in the Republic of Croatia in comparison to countries of the European Union. Two EU member countries have been picked for this comparison – Slovenia and the United Kingdom – providing a detailed description of their education systems. Slovenia was chosen as a country with the same education system as Croatia, and the United Kingdom as a country in which the development of contemporary nursing began by opening the first nursing school in London in 1860., and today it is the foundation of contemporary nursing in Europe.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)education qualifications competences nurse directive
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:105:524779
PohranioLovela Machala Poplašen